AKTUÁLIS


A robotok már a szőlőben vannak – így változhat a borvilág 2018-ban

Ahogy minden januárban, a Bloomberg idén is összegyűjtötte azokat az irányokat, amerre a borvilág változására számíthatunk. A trendek erősek, a változás komoly, a Kaliforniát és Chilét megrázó tüzek, és a tavalyi szárazság után csak jobb év jöhet – jósolják. Lássuk, mi az a hét fordulat, amire idén számíthatunk!
Írta: Borigo


1.Jönnek a hatalmas palackok
Az amerikai Majestic szerint a magnum palackok eladása 378 százalékkal nőtt a tavalyi évben: ez a formátum népszerűbb, mint valaha, így több nagy palackozó bejelentette, hogy népszerű boraikat magnum palackban is értékesíteni fogják. A trend még St. Tropez-ből indult, ahol az elegáns rozékat oversize palackokból szervírozták. A luxusborok szállítója, a Domaine Clarence Dillon (amely például a Château Haut Brionról is ismert) már reklámozza nagy palackjait, ami eddig prémium borok esetében kölönlegesnek számított.

2. Irány Spanyolország!
Sok új terület rabolta el mostanában a borkedvelők szívét: Grúzia, Madeira és Horvátország igazi kedvencek lettek. De a jóslat szerint a nagy visszatérés Spanyolországtól várható, ahol egy új generáció kezdett bortermelésbe és a hírek szerint nem csinálják rosszul. Rioja, Riberia Sacra és Gredos vidéke – előre!




3. Klímaváltozás, klímaváltozás
A globális felmelegedés emlegetése mára kissé közhelyes, de úgy tűnik, kezd begyűrűzni a bortrendek közé is. Olyan területeken kezdődhet bortermelés, amelyek eddig túl hidegek voltak a minőségi előállításhoz, ilyen például Japánban Hokkaido, ahol korábban semmi eredményt nem tudtak felmutatni, mostanra viszont 33 pincészet szállít borokat. A klímaváltozáés miatt a borászatoknak világszerte a legrosszabb, száraz időre kell számítaniuk és ez jelentősen átalakíthatja a termelést.

4. Borok egy kattintásnyira
A BORIGO-nál már tavaly írtunk arról, hogy milyen bonyolult szabályozás alá esik Amerikában a borokkal való online kereskedelem, így a nagy robbanás ezen a piacon még váratott magára – az amerikai adatok konkrétan Kína után kullognak. A Vivino nevű boros app viszont egyfajta „Amazonja” lehet a borvilágnak: egy 47 dolláros előfizetéssel már prémium borválogatásokat szállítanak, méghozzá a küszöböd elé. A kínai JD.com pedig a luxust célozza meg: a fehér kesztyűs, öltönyös alkalmazottak eddig órákat és ékszereket vittek az ajándékozott házához, most a bor következik.

5. Pezsgőzünk. Nem kicsit
A buborékok már tavaly elindultak hódító útjukra, a pezsgő idén is jelentősen növelheti népszerűségét. (A prosecconál ugyanakkor áremelkedésre kell számítanunk a tavalyi szegényes szüret miatt.) Az új kedvenc a spanyol Cava lesz.




6. Luxuskóstolók
A borkóstolás lassan már nem önálló élmény, hanem része például egy kastélylátogatásnak vagy kirándulásnak. Az ilyenfajta, főleg minőségi italokat kínáló élményért továbbra is nagyobb összegeket kell majd fizetni, így ez csak a tehetősek kiváltsága marad, de egy biztos: a luxuskóstolások új irányt adhatnak a boros élményeknek.

7. Itt vannak a robotok – legalábbis a menő borászatoknál
2018-ban Portugáliában kezdik el tesztelni azokat a robotokat, amelyek a szőlőtermelés mérhető körülményeiben segítenek majd – a mesterséges intelligenciával rendelkező gép figyelheti majd például a bor hőmérsékletét. Máshol a gyomirtásban próbálják hasznosítani a robotokat, egy francia borász pedig úgy nyilatkozott: a zöld jövő a borászatban elképzelhetetlen robotok nélkül.

A Bloomberg cikke itt olvasható eredetiben:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-01-04/seven-ways-the-wine-world-will-change-in-2018


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


A robotok már a szőlőben vannak – így változhat a borvilág 2018-ban

Ahogy minden januárban, a Bloomberg idén is összegyűjtötte azokat az irányokat, amerre a borvilág változására számíthatunk. A trendek erősek, a változás komoly, a Kaliforniát és Chilét megrázó tüzek, és a tavalyi szárazság után csak jobb év jöhet – jósolják. Lássuk, mi az a hét fordulat, amire idén számíthatunk!
Írta: Borigo


1.Jönnek a hatalmas palackok
Az amerikai Majestic szerint a magnum palackok eladása 378 százalékkal nőtt a tavalyi évben: ez a formátum népszerűbb, mint valaha, így több nagy palackozó bejelentette, hogy népszerű boraikat magnum palackban is értékesíteni fogják. A trend még St. Tropez-ből indult, ahol az elegáns rozékat oversize palackokból szervírozták. A luxusborok szállítója, a Domaine Clarence Dillon (amely például a Château Haut Brionról is ismert) már reklámozza nagy palackjait, ami eddig prémium borok esetében kölönlegesnek számított.

2. Irány Spanyolország!
Sok új terület rabolta el mostanában a borkedvelők szívét: Grúzia, Madeira és Horvátország igazi kedvencek lettek. De a jóslat szerint a nagy visszatérés Spanyolországtól várható, ahol egy új generáció kezdett bortermelésbe és a hírek szerint nem csinálják rosszul. Rioja, Riberia Sacra és Gredos vidéke – előre!




3. Klímaváltozás, klímaváltozás
A globális felmelegedés emlegetése mára kissé közhelyes, de úgy tűnik, kezd begyűrűzni a bortrendek közé is. Olyan területeken kezdődhet bortermelés, amelyek eddig túl hidegek voltak a minőségi előállításhoz, ilyen például Japánban Hokkaido, ahol korábban semmi eredményt nem tudtak felmutatni, mostanra viszont 33 pincészet szállít borokat. A klímaváltozáés miatt a borászatoknak világszerte a legrosszabb, száraz időre kell számítaniuk és ez jelentősen átalakíthatja a termelést.

4. Borok egy kattintásnyira
A BORIGO-nál már tavaly írtunk arról, hogy milyen bonyolult szabályozás alá esik Amerikában a borokkal való online kereskedelem, így a nagy robbanás ezen a piacon még váratott magára – az amerikai adatok konkrétan Kína után kullognak. A Vivino nevű boros app viszont egyfajta „Amazonja” lehet a borvilágnak: egy 47 dolláros előfizetéssel már prémium borválogatásokat szállítanak, méghozzá a küszöböd elé. A kínai JD.com pedig a luxust célozza meg: a fehér kesztyűs, öltönyös alkalmazottak eddig órákat és ékszereket vittek az ajándékozott házához, most a bor következik.

5. Pezsgőzünk. Nem kicsit
A buborékok már tavaly elindultak hódító útjukra, a pezsgő idén is jelentősen növelheti népszerűségét. (A prosecconál ugyanakkor áremelkedésre kell számítanunk a tavalyi szegényes szüret miatt.) Az új kedvenc a spanyol Cava lesz.




6. Luxuskóstolók
A borkóstolás lassan már nem önálló élmény, hanem része például egy kastélylátogatásnak vagy kirándulásnak. Az ilyenfajta, főleg minőségi italokat kínáló élményért továbbra is nagyobb összegeket kell majd fizetni, így ez csak a tehetősek kiváltsága marad, de egy biztos: a luxuskóstolások új irányt adhatnak a boros élményeknek.

7. Itt vannak a robotok – legalábbis a menő borászatoknál
2018-ban Portugáliában kezdik el tesztelni azokat a robotokat, amelyek a szőlőtermelés mérhető körülményeiben segítenek majd – a mesterséges intelligenciával rendelkező gép figyelheti majd például a bor hőmérsékletét. Máshol a gyomirtásban próbálják hasznosítani a robotokat, egy francia borász pedig úgy nyilatkozott: a zöld jövő a borászatban elképzelhetetlen robotok nélkül.

A Bloomberg cikke itt olvasható eredetiben:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-01-04/seven-ways-the-wine-world-will-change-in-2018


« Vissza az előző oldalra